Normalment OpenKM està configurat com una instància única d'una sola empresa o usuari, on cada usuari-empresa (propietari de la instància) disposa d'un sistema o instància única que està instal·lada en el seu servidor.
També és possible executar múltiples instàncies OpenKM en el mateix servidor, separant el contingut i creant entorns de clients personalitzats que compartiran el mateix sistema amb els avantatges que això suposa:
Ja que la funcionalitat multiempresa permet que diversos usuaris independents puguin compartir una sola instància, allotjada en un únic servidor. La instància principal té particions lògiques, de manera que cada usuari està accedint a la seva instància, completament independent, no tenint la possibilitat d'accedir a una altra partició.
El mòdul d'arxiu de correus electrònics de OpenKM ens permet utilitzar el repositori de gestió de documents com un sistema per a guardar els missatges massivament. L'arxiu de correu és un procés automatitzat per a la preservació i protecció de tots els missatges de correu electrònic.
Hi ha una gran quantitat de beneficis en l'emmagatzematge de correus, els més significatius són:
OpenKM incorpora un mòdul de factura electrònica el qual extreu les factures en format "xml" per a continuació emmagatzemar-les en el sistema, a més permet altres funcions com validar la factura mitjançant signatura digital, descarregar-la en format PDF o enviar notificacions.
CMIS és una especificació que permet la interoperabilitat de Enterprise Content Management Systems. OASI va aprovar CMIS com una especificació d'OASI al maig de l'any 2010. Aquesta especificació proposa un model de dades i de serveis genèrics així com diferents serveis basats en els protocols HTTP i REST/Atom.
OpenKM posseeix una sèrie d'aplicacions, les quals ens permeten des de signar de manera electrònica documents fins a l'escaneig d'aquests en format PDF.
El mòdul de gestió de sol·licituds de documents (Doc Request) permet als usuaris sol·licitar i rebre documents de forma segura i encriptada, fent-lo especialment útil per a institucions financeres, educatives i altres que necessiten comunicar-se de manera segura amb clients externs.
OpenKM ofereix un mòdul de queixes i requisits que permet a les organitzacions gestionar de manera segura i confidencial els informes d'irregularitats, frau i comportament inadequat.
El mòdul OpenKM Advanced OCR proporciona una solució integral per al reconeixement òptic de caràcters, permetent a les organitzacions gestionar grans volums de documents de manera automatitzada i eficient. Aquest mòdul és ideal per a empreses que gestionen una varietat de documents, com ara factures, notes de lliurament o comandes de compra, i busquen optimitzar els seus processos de gestió documental independentment del format o disseny de l'arxiu.