Les tecnologies de la informació aporten solucions a alguns dels reptes de la gestió del coneixement en les organitzacions.
La gestió del coneixement precisa de la implantació d'un model que relacioni els processos d'aprenentatge i la captura i transferència del coneixement amb les activitats quotidianes ( aprenentatge organitzacional ).
La captura del know-how - capital intel·lectual - no és, per si sola, suficient. D'alguna manera, cal encoratjar les actituds adequades i fomentar una cultura d'empresa basada en el suport mutù ( organització dels recursos humans ).
Les eines i tècniques d'aprenentatge ha d'ajudar a crear una cultura favorable i unes actituds pre-disposades a compartir - coneixement tàcit -, per a aconseguir aquest fi resulten de gran ajuda les tecnologies de la informació.
Característiques bàsiques d'un model de gestió del coneixement:
OpenKM li permet establir un punt d'accés únic - model de gestió - a tota la informació mitjançant una taxonomia. El model de seguretat granular permet establir la informació a la que poden accedir els usuaris.
Basat en Marchine Learning ( model d'aprenentatge ) i utilitzant les dades ja existents dins del propi repositori, OpenKM captura i identifica la informació per a la seva distribució i reutilització.
OpenKM permet automatitzar processos recurrents mitjançant les tasques automàtiques. Els processos automàtics permeten reduir costos, minimitzar els errors humans així com descarregar a les persones de la realització d'aquelles tasques repetitives que no aporten coneixement.
Les tasques automàtiques de OpenKM s'executen sobre la base d'esdeveniments - sota el mateix paradigma que un firewall, on s'avaluen regles i s'executen accions - ajudant en el procés de automatització de la lògica de negoci. Poden establir-se regles basades en esdeveniments; per exemple moure un document a una nova ubicació, modificar la seguretat, aplicar transformacions als documents ( convertir a PDF amb compressió grupo4 ) entre altres. Gràcies a l'arquitectura plugable de OpenKM, és possible estendre fàcilment el sistema de tasques automàtiques.
OpenKM ofereix una completa i configurable auditoria. Amb ella, vostè té totes les evidències documentades de les seqüències d'activitats que han afectat en qualsevol moment una operació específica, procés o esdeveniment.
Webservices en REST i CMIS.
Protocols de xarxes CIFS, FTP i WebDAV.
OpenKM es pot integrar fàcilment amb terceres aplicacions. Es troben disponibles integracions amb BonitaSoft BPM, Microsoft Office, Vtiger entre altres.
OpenKM li permet crear un o diversos repositoris de coneixement i fer-los accessibles a tota l'organització. Pot trobar un exemple pràctic en https://docs.openkm.com.
La Knowledge base, li permet per exemple, construir ràpidament un directori d'empresa.
OpenKM pot ser utilitzat per a emmagatzemar tota la correspondència de l'empresa, tant documents impresos- incorporats mitjançant processos de digitalització - com a correus electrònics poden incorporar-se al repositori.
Distribueix automàticament informació personalitzada per a cada usuari o a grups d'interès a mesura que aquesta es va produint dins del repositori.
Ajuda en la consolidació de dades per a la presa de decisions ( DSS Decision Support System ).
Informes automàtics de control.
El OCR Zonal de OpenKM permet el procés i captura de dades de documents. Està dissenyat per a transformar qualsevol estructura de documents en un format disponible per a l'organització. Amb l'arquitectura de OpenKM és possible integrar-se amb programes comercial com Abby Flexicapture, Kofax i Formularis Cognitive, entre altres.
Es troben disponibles extensions per a previsualizar fitxers de AutoCAD i DICOM. Gràcies a l'arquitectura plugable de OpenKM, és possible fer-ho extensible a altres formats.
El control de versions permet gestionar el procés de canvis d'un document. Els canvis normalment són identificats per un codi de text o numèric nomenat "número de revisió". Cada revisió està associada amb una data i una persona que ha fet els canvis. Les revisions es poden comparar visualment o restaurar-se.