Converteixi la informació en coneixement

  • INTRODUCCIÓ
  • OBJECTIUS
  • FUNCIONALITATS
  • PREU I CONSULTES

Introducció

Les tecnologies de la informació aporten solucions a alguns dels reptes de la gestió del coneixement en les organitzacions.

  • Informació distribuïda.
  • Deslocalització geogràfica.
  • El treball es desenvolupa de manera individual.
  • Habilitats ocultes dels treballadors.
  • No es reutilitza el que ha estat après.
  • No és possible accedir a la informació des de fora de l'oficina.
  • Tornar a utilitzar el coneixement és més ràpid que tornar a crear-lo.
  • Ha d'emmagatzemar-se el coneixement per a poder reutilitzar-lo ( bases de dades, etc.).
  • Barreres que impedeixen que la informació es comparteixi.
  • Falta de comunicació.
  • Falta de definició en els objectius.

Objectius

La gestió del coneixement precisa de la implantació d'un model que relacioni els processos d'aprenentatge i la captura i transferència del coneixement amb les activitats quotidianes ( aprenentatge organitzacional ).

La captura del know-how - capital intel·lectual - no és, per si sola, suficient. D'alguna manera, cal encoratjar les actituds adequades i fomentar una cultura d'empresa basada en el suport mutù ( organització dels recursos humans ).

Les eines i tècniques d'aprenentatge ha d'ajudar a crear una cultura favorable i unes actituds pre-disposades a compartir - coneixement tàcit -, per a aconseguir aquest fi resulten de gran ajuda les tecnologies de la informació.

Característiques bàsiques d'un model de gestió del coneixement:

  • Afavorir la connectivitat entre sistemes ( bases de dades, correu electrònic, etc. ).
  • Crear una xarxa de treball o comunitats pràctiques per a compartir el know-how.
  • Identificar les persones amb interessos o disciplines comunes ( gestió de recursos ).
  • Identificar la manera de capturar el que s'ha après per a reutilitzar-ho ( coneixement tàcit ).
  • Gestionar l'evolució del know-how ( capital intel·lectual ).
  • Afavorir una cultura dins de l'organització que incentivi la creació de xarxes entre persones i el treball col·laboratiu ( gestió de recursos humans ).
  • Establir processos per a distribuir automàticament la informació quan es produeix a aquelles persones que poden tenir interès a fer ús d'aquesta.
  • Eliminar barreres que impedeixen que la informació es comparteixi.
  • Accés universal a la informació.
  • Implantar eines que permetin connectar persones i processos.
  • Identificar líders de coneixement en els llocs clau ( identificar avantatges competitius ).
  • El sistema ha de ser flexible permetent adaptar-se als processos canviants dins de l'organització ( aprenentatge organitzacional ). El model ha de ser renovat.
  • Establir estratègies per a codificar el coneixement.
  • Establir processos per a transferir el coneixement.
  • Identificar responsabilitats i competències.
  • Establir processos per a identificar automàticament la informació ( avantatges competitius ).
  • Afavorir la integració de sistemes ( bases de dades, correu electrònic, etc. ).

"La captació i transferència del know-how de les bases de Foinaven ( nord d'Escòcia ) i el Golf de Mèxic va ser un factor capital per a reduir els costos de desenvolupament planificats en 50 milions de dòlars".

Director de desenvolupament.

Funcionalitats

Definir una taxonomia

OpenKM li permet establir un punt d'accés únic - model de gestió - a tota la informació mitjançant una taxonomia. El model de seguretat granular permet establir la informació a la que poden accedir els usuaris.

  • Senzill per a l'usuari.
  • Funcionalitat bàsica ja construïda.
  • Fàcil i ràpid d'implantar.
  • Capacitat per a analitzar els resultats.
  • Simplifica els processos.

Identificació

Basat en Marchine Learning ( model d'aprenentatge ) i utilitzant les dades ja existents dins del propi repositori, OpenKM captura i identifica la informació per a la seva distribució i reutilització.

Catalogació automàtica

OpenKM permet automatitzar processos recurrents mitjançant les tasques automàtiques. Els processos automàtics permeten reduir costos, minimitzar els errors humans així com descarregar a les persones de la realització d'aquelles tasques repetitives que no aporten coneixement.

Les tasques automàtiques de OpenKM s'executen sobre la base d'esdeveniments - sota el mateix paradigma que un firewall, on s'avaluen regles i s'executen accions - ajudant en el procés de automatització de la lògica de negoci. Poden establir-se regles basades en esdeveniments; per exemple moure un document a una nova ubicació, modificar la seguretat, aplicar transformacions als documents ( convertir a PDF amb compressió grupo4 ) entre altres. Gràcies a l'arquitectura plugable de OpenKM, és possible estendre fàcilment el sistema de tasques automàtiques.

Auditoria

OpenKM ofereix una completa i configurable auditoria. Amb ella, vostè té totes les evidències documentades de les seqüències d'activitats que han afectat en qualsevol moment una operació específica, procés o esdeveniment.

Connectivitat

Webservices en REST i CMIS.

Protocols de xarxes CIFS, FTP i WebDAV.

OpenKM es pot integrar fàcilment amb terceres aplicacions. Es troben disponibles integracions amb BonitaSoft BPM, Microsoft Office, Vtiger entre altres.

Mòduls

  • Multiempresa.
  • Arxiu de correus electrònics.
  • Signa electrònica i criptografia.
  • Motor de workflow integrat.
  • Marca d'aigua ( Watermark ).
  • Motor de generació d'informes.
  • Indexació de tots els continguts.

Knowledge base

OpenKM li permet crear un o diversos repositoris de coneixement i fer-los accessibles a tota l'organització. Pot trobar un exemple pràctic en https://docs.openkm.com.

La Knowledge base, li permet per exemple, construir ràpidament un directori d'empresa.

Gestionar la correspondència

OpenKM pot ser utilitzat per a emmagatzemar tota la correspondència de l'empresa, tant documents impresos- incorporats mitjançant processos de digitalització - com a correus electrònics poden incorporar-se al repositori.

Crear canals de distribució

Distribueix automàticament informació personalitzada per a cada usuari o a grups d'interès a mesura que aquesta es va produint dins del repositori.

Col·laboració

  • Accés universal multidispositiu.
  • Gestió de tasques.
  • Calendari.
  • Fòrum.
  • Wiki.
  • Notes i anotacions en documents.
  • Edició col·laborativa.

Ajuda en la presa de decisions

Ajuda en la consolidació de dades per a la presa de decisions ( DSS Decision Support System ).

Informes automàtics de control.

Captura automàtica de metadades

El OCR Zonal de OpenKM permet el procés i captura de dades de documents. Està dissenyat per a transformar qualsevol estructura de documents en un format disponible per a l'organització. Amb l'arquitectura de OpenKM és possible integrar-se amb programes comercial com Abby Flexicapture, Kofax i Formularis Cognitive, entre altres.

Previsualització avançada

Es troben disponibles extensions per a previsualizar fitxers de AutoCAD i DICOM. Gràcies a l'arquitectura plugable de OpenKM, és possible fer-ho extensible a altres formats.

Control de versions

El control de versions permet gestionar el procés de canvis d'un document. Els canvis normalment són identificats per un codi de text o numèric nomenat "número de revisió". Cada revisió està associada amb una data i una persona que ha fet els canvis. Les revisions es poden comparar visualment o restaurar-se.

Preu i consultes

Contacte

Consultes generals

OpenKM in 5 minutes!