Des del seu origen en 2005, OpenKM sempre ha destacat en el mercat per ser una aplicació web de gestió documental que utilitza estàndards i tecnologies “Open Source”. Però també per adaptar-se a les necessitats de cadascun dels seus clients i a la seva problemàtica respecte a la gestió documental en l'empresa.
Heu aquí un petit recorregut pel que va ser, és i serà OpenKM i la seva immersió en la gestió documental, l'objectiu de la qual no és un altre que ens coneguis una mica millor.
En 2004, la majoria de l'equip directiu de OpenKM treballaven com a desenvolupadors i caps de projecte en una empresa de noves tecnologies especialitzada en codi obert i, al seu torn, comercialitzadora de solucions de gestió documental de tecnologia propietària.
En aquells temps, el cost dels productes de gestió documental només podia ser assumit per grans empreses. Després d'estudiar i analitzar diversos gestors documentals del moment, sorgeix la idea de desenvolupar un sistema de gestió del coneixement “Open Source” que per les seves característiques pogués ser utilitzat tant per les grans com per les petites empreses, però sense haver d'assumir una gran inversió en la seva adquisició.
És en 2005 quan sorgeix la idea, la qual comença a ser una realitat al rebre fons per al seu desenvolupament per part del govern espanyol a través del Programa Nacional de Tecnologies de Serveis de la Societat de la Informació. La primera versió del producte va ser alliberada al gener de 2007. Naixia així OpenKM (Open Knowledge Management).
Aquest mateix any, després del tancament d'operacions de la nostra antiga empresa, es decideix apostar per aquest producte i llançar la nostra pròpia empresa. La il·lusió en aquesta nova aventura i l'experiència acumulada en aquest tipus d'aplicacions, ens va permetre comercialitzar i anar llançant noves versions amb noves funcionalitats. El desenvolupament continu del producte, la proximitat als clients i els temps de resposta van ser des dels nostres inicis considerats factors claus per a aconseguir fer-nos un forat en el mercat.
Van aparèixer els primers clients (tant nacionals com internacionals) i els nostres somnis van començar a prendre forma. A partir de 2009, alguns grans comptes confien en el nostre producte i comencem a desenvolupar la nostra xarxa de partners.
El nostre esforç comença a ser reconegut, amb premis com ara el segon millor projecte empresarial del IE Business School i com la millor aplicació de programa essencial per a empreses del Portal Programes. També rebem els contactes i felicitacions de gegants com Google i consultores com Gartner.
2011 i 2012, són els anys de la consolidació, amb l'ampliació de l'equip de la mà de professionals experimentats tant en l'àrea tècnica com en la comercial. OpenKM expandeix el seu mercat a tots els continents i disposa de clients en llocs tan dispars com el Japó, Llatinoamèrica, Singapur o Austràlia. L'aplicació és traduïda a 35 idiomes i registra una mitjana de 7.000 descàrregues mensuals a través de la Web, aconseguit més de 4.000 instal·lacions a tot el món.
L'any 2013, s'aconsegueixen les fites econòmiques necessàries per a continuar amb el projecte mantenint el full de ruta dissenyat, es duplica la facturació de l'any precedent així com la del nombre de clients i col·laboradors.
Avui dia la nostra voluntat és continuar construint relacions de col·laboració a tots els nivells: amb els nostres clients, col·laboradors i amb terceres aplicacions que ens donen la possibilitat d'oferir una solució global en qualsevol entorn organitzatiu, amb el ferm objectiu d'aconseguir la millor experiència d'usuari possible.
Gràcies per ajudar-nos a millorar