La Gestió de Contingut Empresarial - ECM o Enterprise Content Management - és un concepte utilitzat a partir de l'any 2005 per part dels professionals de la informació i la documentació que ha estat en competició amb altres conceptes com EDRMS o ERMS. Existeix gran quantitat de literatura amb termes relacionats amb la gestió documental, com: ECM, EDRMS, EDRMS, DMS, KM entre altres, més influenciats per qüestions de màrqueting que no pròpiament per raons objectives.
Des de OpenKM preferim el terme EDRMS ( Enterprise Document and Rècord Management System), que ha tingut un escàs èxit a nivell de màrqueting, però que des del nostre punt de vista és més estricte i representatiu.
Algunes característiques de la gestió de contingut empresarial:
La Gestió de Contingut Empresarial - ECM o Enterprise Content Management - és un terme que abasta la gestió de documents, gestió de registres, cerca, col·laboració, gestió del flux de treball, captura, digitalització i gestió d'actius digitals ( DAM ).
El principal objectiu de la gestió documental és la gestió completa del cicle de vida de la informació - processos de negoci- , des de la creació inicial al llarg de tot el seu recorregut a través de l'organització i, finalment si escau, la seva eliminació.
La Gestió de Contingut Empresarial en una organització l'ajuda a:
OpenKM amb la gestió del coneixement, li permet optimitzar la qualitat i coherència dels seus processos, automatitzar les directrius i assistir a la seva organització en la gestió dels seus resultats.
OpenKM ha estat especialment dissenyat per a gestionar el contingut crític per a l'empresa i el compliment de normatives.
El pla d'arxiu és una esquema integral que inclou el cicle de vida complet dels continguts, organització, la ubicació, les instruccions per a la transferència, les instruccions de retenció i disposició, i altres instruccions específiques que ofereixen una guia per a la gestió eficaç dels continguts.
El pla d'arxiu de OpenKM especifica com s'organitzen els continguts una vegada han estat creats o rebuts, proporciona un "roadmap" per als continguts creats i mantinguts per una unitat organitzativa i facilita la disposició.
Les tasques automàtiques de OpenKM s'executen sobre la base d'esdeveniments - sota el mateix paradigma que un firewall, on s'avaluen regles i s'executen accions - ajudant en el procés d’automatització de la lògica de negoci. Poden establir-se regles basades en esdeveniments; per exemple moure un document a una nova ubicació, modificar la seguretat, aplicar transformacions als documents ( convertir a PDF amb compressió grupo4 ) entre altres. Gràcies a l'arquitectura plugable de OpenKM, és possible ampliar fàcilment el sistema de tasques automàtiques.
El OCR Zonal de OpenKM permet el procés i captura de dades de documents. Està dissenyat per a transformar qualsevol estructura de documents en un format disponible per a l'organització. Amb l'arquitectura de OpenKM és possible integrar-se amb programari comercial com Abby Flexicapture, Kofax i Formularis Cognitive, entre altres.
La classificació de les activitats de l'organització representa una poderosa eina de suport per al desenvolupament d'aquestes, i per a molts dels processos de gestió de documents, com:
El control de versions permet gestionar el procés de canvis d'un document. Els canvis normalment són identificats per un codi de text o numèric nomenat "número de revisió". Cada revisió està associada amb una data i una persona que ha fet els canvis. Les revisions es poden comparar visualment o restaurar-se.
Webservices en REST i CMIS.
Protocols de xarxes CIFS, FTP i WebDAV.
Es troben disponibles extensions per a previsualitzar fitxers de AutoCAD i DICOM. Gràcies a l'arquitectura plugable de OpenKM, és possible fer-ho extensible a altres formats.
OpenKM ofereix una completa i configurable auditoria. Amb ella vostè té totes les evidències documentades de les seqüències d'activitats que han afectat en qualsevol moment una operació específica, procés o esdeveniment.
OpenKM es pot integrar fàcilment amb terceres aplicacions. Es troben disponibles integracions amb BonitaSoft BPM, Microsoft Office, Vtiger entre altres.